Inloggen
Winkelmandje
NederlandsNederlands
Klant worden?
Klik hier!
Besteld voor 14u00?
Dezelfde dag verzonden!

Veelgestelde vragen (FAQ)

Veelgestelde vragen FAQ

Raadpleeg hier de veelgestelde vragen. Het is mogelijk dat uw vraag hieronder staat en beantwoord wordt, zo kunt u nog sneller geholpen worden. Mocht u desondanks toch nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen door ons te bellen of het contactformulier in te vullen. We staan u graag te woord !

Let op ! 

    • Met al uw technische vragen kunt u terecht bij onze kennisbank
    • Specifieke vragen over de producten vindt u terug bij het product zelf


Voor meer informatie over de bestelmogelijkheden en het praktisch verloop ervan, leest u hieronder.

Bestellen

Kan ik rechtstreeks bij jullie kopen?

Neen, maar je kan wel rechtstreeks bij ons bestellen op onze webshop via een spoeddealer.

Bestellen via een Garnotec dealer?

U kunt uw bestelling via een Garnotec dealer telefonisch, per mail, aan de balie ... (afhankelijk van de dealer) doorgeven. Wij raden u echter alvorens u contact opneemt met de desbetreffende dealer om de producten eenvoudig en snel samen te stellen via onze webshop. Deze bestellijst kunt u dan bezorgen aan de dealer.

Indien de dealer uw bestelling voor 13u30 aan ons bezorgd, wordt uw bestelling dezelfde dag nog verstuurd naar uw dealer. Uw dealer zal u vervolgens verder op de hoogte houden betreft uw bestelling.

Wat is een spoedbestelling?

Wij kunnen ook uw order met voorrang behandelen en met spoed in ons proces opnemen via spoeddealers. U kunt eenvoudig via onze webshop bestellen doormiddel van het winkelwagentje. Voor 14u00 besteld is dezelfde dag verzonden, dus in principe de volgende dag in huis!

U ontvangt ook altijd een track en trace code van uw zending zodat u precies kunt zien waar uw bestelling is. Standaard verzendingen worden in ruim 98% door onze pakjesverzorger de eerstvolgende werkdag bezorgd. Heb je echt een reusachtige bestelling? Dan kunnen we afspreken dat we persoonlijk bij u langskomen.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

U kunt ons altijd mailen met het verzoek om uw bestelling te wijzigen. In enkele gevallen is dit nog mogelijk, wanneer het pakket nog niet aangeboden is aan onze pakjesverzorger. U kunt altijd een e-mail sturen naar ons. Vermeld hierbij uw bestelnummer en geef aan wat er gewijzigd moet worden.

Wat is de levertijd van de producten?

Producten die u voor 14u00 op werkdagen bij ons besteld, worden dezelfde dag nog verzonden. U heeft ze dan normaal gesproken de volgende dag in huis!

Hoe ontvang ik mijn factuur?

U zal uw factuur via mail in PDF ontvangen.

Hoe weet ik of mijn bestelling is geaccepteerd?

Zodra uw bestelling via onze webshop is binnengekomen, ontvangt u een mail met alle bestelgegevens.




 

Bezorgen & afhalen

Gratis verzending?

Doe je een bestelling van € 100,00 of meer, dan betaal je geen verzendkosten voor standaard verzending. Bestel je voor een bedrag onder de € 100,00? Dan betaal je € 7,00 verzendkosten. Ongeacht de grootte van je bestelling of het aantal pakketten waaruit je bestelling bestaat! Mooie deal toch?

Standaard verzendingen worden in ruim 98% door DPD de eerstvolgende werkdag bezorgd. Heb je echt een reusachtige bestelling? Dan kunnen we afspreken dat we persoonlijk bij je langskomen.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Zo snel als we kunnen natuurlijk! Producten die we op voorraad hebben, versturen we daarom nog dezelfde werkdag*. Maar ons magazijn is niet oneindig groot, dus voor een aantal producten geldt een langere levertijd. Dit staat duidelijk aangegeven bij de producten. Het product met de langste levertijd bepaalt het moment waarop we je bestelling versturen.

We versturen je pakket met DPD. De chauffeurs van DPD dragen zorg over je bestellingen en bezorgen standaard zendingen in 98% van de gevallen op de eerstvolgende werkdag bij je thuis. De overige 2% komt zo goed als altijd de dag daarna aan, maar in elk geval binnen 5 bezorgdagen. In onderstaand schema hebben we de bezorgdagen voor je op een rijtje gezet.

Let op, we hebben (hoe graag we dit ook willen) geen invloed op de snelheid en juistheid van de bezorging, maar zijn er vragen dan horen we het graag van je.

Bestelling verstuurd:

Maandag:
1e pakketbezorging: Dinsdag
2e pakketbezorging: Woensdag

Dinsdag:
1e pakketbezorging: Woensdag
2e pakketbezorging: Donderdag

Woensdag:
1e pakketbezorging: Donderdag
2e pakketbezorging: Vrijdag

Donderdag:
1e pakketbezorging: Vrijdag
2e pakketbezorging: Maandag

Vrijdag*:
1e pakketbezorging: Maandag
2e pakketbezorging: Dinsdag

* Bestel je op vrijdag na 14u00 uur? Dan kunnen we je pakket pas maandag versturen. Heb je dus haast? Bestel op vrijdag dan voor de zekerheid vóór 14u00 uur! Hou hier ook rekening mee bij feestdagen.

Hoe werkt de Garnotec afhaalbox?

Wanneer u kiest om via onze webshop te bestellen, kunt u ervoor kiezen om het pakketje aan huis te laten leveren of kunt u het afhalen in onze afhaalbox.

Wanneer u kiest om te bestellen bij één van onze Garnotec-dealers, kunt u ook in samenspraak met deze dealer gebruik maken van onze afhaalbox.

Van zodra dat uw bestelling bij ons is binnengekomen, sturen wij u een code door waarmee u de box kan openen.




 

Ruilen & Retourneren

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Indien u een klacht heeft, laat het ons a.u.b. weten via ons contactformulier. Wij gaan ons uiterste best doen om uw klacht op te lossen en indien nodig interne stappen ondernemen, zodat u of andere klanten niet voor problemen komen te staan. Bekijk ook eens onze algemene voorwaarden.

Heeft u verbeteringen voor onze webshop, een idee voor onze service of een suggestie voor ons assortiment? Wij horen het graag! Alle tips zijn welkom. Mail uw suggesties gerust door naar info@garnotec.be.

Ik wil mijn bestelling ruilen

Wanneer u een geleverd product wenst om te ruilen, meld dit dan zo spoedig mogelijk bij onze klantenservice. U kunt uw bestelling tot maximaal twee weken na aflevering omruilen. Hou bij het retourneren rekening met het volgende:

 Het product is ongebruikt en in nieuwstaat. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunnen wij een eventuele waardevermindering bij u in rekening brengen of de retour weigeren;
 De originele verpakking is (indien van toepassing) zo netjes mogelijk (geen Duct Tape of excessief gebruik van plakband op de originele verpakking);
 De kosten voor het retour sturen zijn voor de klant.

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. U betaalt zelf de retourzending tenzij anders is overeengekomen. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht. Voor terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht. Wij behouden het recht te wachten met terugbetalen tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

De consument is aansprakelijk voor waardevermindering van het product als dat een gevolg is van de manier van omgaan met het product die verder gaat dan nodig is. Kortom, de terugzending van het product kan alleen worden aanvaard voor de producten als geheel, intact en in hun oorspronkelijke staat, in het bijzonder met volledige, intacte verpakking en in een staat van verkoop. Garnotec behoudt het recht om een retour te weigeren indien niet aan de gestelde voorwaarden wordt voldaan.

Ik wil mijn bestelling retourneren

Wanneer u van een aankoop af wilt zien dan dient u dit binnen 14 dagen na ontvangst, ingaande op de dag na de dag dat u uw aankoop heeft ontvangen, aan ons kenbaar te maken. Wanneer u ons eerst op de hoogte stelt dat u van de aankoop af wenst te zien, heeft u vanaf dat moment nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk te retourneren. U kunt er ook voor kiezen om zonder voorafgaande melding uw aankoop te retourneren, u dient dan wel binnen 14 dagen na ontvangst de aankoop te retourneren. Voldoet u niet aan deze termijn dan is de koop bindend en kunt u de bestelling niet retourneren. U kunt er voor kiezen om het herroepingsformulier te gebruiken. Deze dient u af te drukken en ingevuld meezenden met de retourzending. Indien u dit niet kunt afdrukken is een kopie van de pakbon of factuur met de opmerking "retour" voldoende. Zolang wij de zending bij binnenkomst kunnen identificeren. Er zijn enkele voorwaarden:

 Het product is ongebruikt en in nieuwstaat. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunnen wij een eventuele waardevermindering bij u in rekening brengen of de retour weigeren.
 De originele verpakking is (indien van toepassing) zo netjes mogelijk (geen Duct Tape of excessief gebruik van plakband op de originele verpakking).
 De kosten voor het retour sturen zijn voor de klant.

Wilt u een indicatie ontvangen voor de retourkosten kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice. Wij verwerken de terugbetaling zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen.

Niet meer leverbaar:
In geval een product is uitverkocht, zullen wij in overleg het volledige aankoopbedrag terugbetalen of u kunt kiezen voor een ander product uit ons assortiment.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Abonneer je op de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen. Ontvang updates over: nieuwe producten, beurzen, opleidingen, tips & tricks en nog veel meer...

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen
20201126 04:35:55 PC11False0FalseTrue0